2 Produkty

Whisky jest stosunkowo młodym trunkiem, jeżeli porównamy ją z winem, które wytwarzano już w czasach starożytnych. Uważa się, że zaczęli pędzić ją irlandzcy mnisi w VII wieku. Przez wieki nastąpiło wiele zmian, a produkcja wyszła poza kraj. Obecnie z tym trunkiem kojarzone są głównie Irlandia, Szkocja, Kanada i USA. Ciekawym faktem w historii tego alkoholu jest załamanie rynku w latach 20. XX wieku. Wówczas to w USA wprowadzono prohibicję, przez co podupadł handel pomiędzy Irlandią i Szkocją a sąsiadem zza oceanu. Kiedy wszystko wróciło do normy, z kryzysu podniosła się Szkocja, ponownie wysyłając statki do USA. Irlandzka produkcja pozostała na rynku lokalnym.

W zależności od miejsca, w którym whisky jest produkowana, zależy to, do jakiego gatunku należy. Możemy zatem wyróżnić whisky: szkockie, irlandzkie, amerykańskie i japońskie. Ta ostatnia bazuje na szkockim sposobie wytwarzania.

Jak odpowiednio pić whisky?

Do picia whisky wykorzystuje się charakterystyczne kieliszki w kształcie tulipana na niskiej nóżce. Pozwala to zachować aromat whisky wewnątrz tak konieczny do pełnej degustacji trunku. Akceptuje się delikatnie rozcieńczanie alkoholu wodą, jeżeli preferuje się mniej intensywny smak. Podobnie jest z kostkami lodu, choć do schłodzenia używa się raczej specjalnych kamieni, które wcześniej przechowuje się w chłodziarce.

Tym, co najczęściej obrusza koneserów tego złotego trunku, to mieszanie go z colą. Wielu znawców twierdzi jednak, że nie powinna być to sprawa dyskusyjna. Jeżeli komuś nie odpowiada smak lub aromat czystej whisky, za to drink z kolą jest dla niego odpowiedni, nic nie stoi na przeszkodzie, by właśnie taką opcję wybrał. Dowodem na to jest fakt, że nawet niektórzy producenci tego alkoholu mają w ofercie gotowe drinki do picia (np. w puszce), które są mieszanką whisky i coli.

Elegancki prezent

Butelka whisky w stylowym opakowaniu to doskonały pomysł na prezent dla eleganckiego mężczyzny. Sprawdza się przy różnego rodzaju okazjach – urodzinach, rocznicach, celebrowaniu ważnych wydarzeń. Oprócz sprawdzonych, światowych producentów warto również stawiać na bardziej niszowe marki, które także mają wiele do zaoferowania, a często więcej.